Poly zal de audio- en video-diensten van Plantronics en Polycom samenbrengen om ‘een technologiebedrijf te creëren dat zich richt op de menselijke ervaring van communicatie en samenwerking, met als doel communicatie net zo rijk zal en natuurlijk te maken als een persoonlijk gesprek’.
Poly, wat ‘veel’ betekent, profiteert van de audio- en video-expertise van Plantronics en Polycom, en maakt gebruik van de slimme endpoints van het bedrijf, die UC-platformen (Unified Communications) met elkaar verbinden. Op die manier worden issues binnen de moderne werkomgeving, zoals afleiding, complexiteit en afstand, verminderd. Poly wil zich profileren als de voorkeursoplossing voor samenwerking in de cloud.
Poly richt zich op vier innovatiegebieden:
· Intuïtieve werkomgevingen creëren voor iedereen. De moderne open-kantooromgeving zorgt voor meer afleiding en geluidsoverlast op het werk, wat leidt tot een lagere productiviteit en medewerkerstevredenheid. Poly biedt oplossingen om afleiding door geluid in open ruimten aan te pakken. Daarnaast biedt het bedrijf technologieën om ‘huddle rooms’ – waar groepen van twee tot zes personen in alle rust kunnen samenwerken – net zo effectief in te richten als traditionele boardrooms.
· Werknemers laten samenwerken, op hun eigen manier. Werknemers gebruiken gemiddeld drie of meer samenwerkingsoplossingen per dag. Daarbij hebben ze endpoints nodig voor samenwerking met en tussen deze oplossingen. Poly biedt een uitgebreid portfolio van oplossingen om aan deze groeiende behoefte te voldoen.
· Mobile-first oplossingen ontwerpen voor de moderne werknemer. Of het nu gaat om het gebruik van een privésmartphone als zakelijke telefoon, of de afwisseling tussen privé- en zakelijke gesprekken, werknemers hebben spraak- en videomogelijkheden nodig, die mobiliteit bieden. Met de recent aangekondigde Elara 60 Series erkent Poly dat dit de nieuwe standaard voor communicatie is. In combinatie met de bekroonde mobiele headsets van Poly biedt het mobiele-telefoonstation werknemers kwalitatieve tools waarmee ze overal productief kunnen zijn.
· Cloudservices verbeteren en IT-professionals en gebruikers helpen meer uit hun apparaten te halen. Terwijl de macrotrend van de empowerment van eindgebruikers doorgaat, is het voor IT-professionals een steeds grotere uitdaging om te weten welk apparaat waar wordt gebruikt. Poly zorgt ervoor dat gebruiksvriendelijke oplossingen ook makkelijk te beheren zijn.
Het logo van Poly doet eer aan het nieuwe pad dat het bedrijf inslaat, maar ook aan zijn nalatenschap. De lavarode kleur en de hoek waarin de letters staan, vormen samen een propeller. Dit symboliseert de zestigjarige aviation-serie van Plantronics – de headsets die worden gebruikt door piloten op lijnvluchten. De drie poten in het logo zijn geïnspireerd op het ontwerp van de iconische conferencetelefoon van Polycom.
“Dit voelt als mijn eerste dag als CEO van een nieuw bedrijf”, vertelt Joe Burton, President en CEO van Poly. “We zien oneindig veel kansen in hoe mensen vandaag de dag communiceren en samenwerken. Door verbeteringen in AI, machine learning en andere nieuwe technologieën geloven we in een toekomst waarin Poly zorgt voor verbinding. En waarin we uiteindelijk dát element worden, dat je niet opmerkt in een vergadering, maar dat wel de kwaliteit verbetert.”
“Ons nieuwe merk weerspiegelt de verschillende elementen van onze geschiedenis waarmee we werknemers de mogelijkheid hebben gegeven om te werken zoals we nu allemaal werken: overal en via meerdere samenwerkingstools”, aldus Amy Barzdukas, Executive Vice-President en CMO van Poly. “Geen enkel ander bedrijf biedt zoveel communicatieapparaten en -diensten voor elk gewenst platform als wij. Maar onze daadwerkelijke kracht zit ’m in hoe we deze elementen samenbrengen, zodat werknemers productiever kunnen zijn.”