Verder blijkt uit het onderzoek dat Appel haar positie onder tieners en twintigers versterkt. Telecompaper: “Apple weet haar positie onder tieners (64%) en twintigers (47%) met een abonnement uit te bouwen. Voor twintigers zijn merk en bijbehorend besturingssysteem de belangrijkste aspecten bij aanschaf van een mobiele telefoon.”
Ook bevelen Nederlanders steeds vaker hun provider aan, blijkt uit het onderzoek. “Momenteel geeft 80 procent aan niet van plan te zijn om over te stappen naar een andere provider”, zegt Telecompaper. “De maandelijkse kosten van abonnementen zijn nog steeds de belangrijkste reden (43%) voor consumenten om voor een provider te kiezen. Maar liefst 28 procent van de KPN-klanten geeft aan dat de korting die men krijgt bij het afnemen van zowel Internet en TV als Mobiel een belangrijke reden vormt om voor KPN te kiezen. Klanten die een zogenaamde vast-mobiele combinatie hebben, krijgen bij KPN zowel een gratis TV-pakket als diverse mobiele extraatjes en korting. Ook andere aanbieders kennen deze beloningsvorm. Vodafone-klanten krijgen extra’s wanneer ze hun abonnement combineren met Internet en TV van Ziggo. Voor Vodafone klanten zijn deze extraatjes in 17 procent reden om voor hun provider te kiezen.”
Postpaidsegment bij Tele2 en T-Mobile steeds populairder onder jongeren
1 Min leestijd