KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Regiosessies Quantore van start
Distributie

Regiosessies Quantore van start

20 oktober 20223 Min leestijd
Regiosessies Quantore van start
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Deze week zijn de eerste twee Regiosessies van Quantore gehouden. Hierin is er aandacht voor operationele zaken, financiële en strategische onderwerpen. Maar meest belangrijke onderwerp is de herijking van de coöperatiestrategie. Dit gezien de discussie het afgelopen jaar over de concurrentie in de markt en het effect op de onderlinge verhoudingen in de coöperatie. Hierbij speelt dat grote, vaak online spelers, met andere, lees lagere, prijzen naar de markt gaan. Er staan nog drie bijeenkomsten gepland de komende weken, in Zwolle, Kontich (B) en Breukelen.

De leden hebben de afgelopen periode tijdens verschillende bijeenkomsten met Quantore gesproken over Het onderwerp ‘Concurrentie in de markt en het effect ervan op de onderlinge verhoudingen in de coöperatie’.  Hieruit zijn drie thema’s bepaald waar verdieping op moest komen. Deelnemers aan het traject waren het erover eens dat de stip op de horizon wordt gezet bij het verkoopbeleid van Quantore. Daarnaast willen leden een positie binnen de coöperatie waarbinnen zij meer gehoord worden. Hierbij is de wens om een betere afstemming te krijgen tussen leden en het bedrijf Quantore. Daarnaast willen leden graag meer inspraak en invloed bij beleidsvorming en belangrijke onderwerpen binnen de coöperatie. Hiertoe wordt het huidige governancemodel bekeken en worden mogelijkheden onderzocht om de governance beter te laten aansluiten op wensen en behoeften.

Een ander belangrijk thema is het verkoopbeleid binnen Quantore. Onze markt is de afgelopen jaren veranderd en alle leden zijn op zoek naar toegevoegde waarde. Elke ondernemer heeft toegevoegde waarde nodig om succesvol te kunnen zijn, nu en in de toekomst.

We willen dat alle leden een goede marge kunnen maken, die past bij hun toegevoegde waarde. Echter, onze invloed op de markt is beperkt. Leveranciers en de markt bepalen de prijzen en daarmee ook deels de marges. Met de werkgroep Verkoopbeleid is gekeken naar wat dan wél kan. Ook deze bevindingen worden tijdens de regiovergaderingen besproken.

Pijnpunt hier is de onderlinge concurrentie tussen partijen binnen de coöperatie. Leden met een verschillende servicepropositie en marktbenadering begeven zich in dezelfde markt. Ondernemers in het B2B- en B2C-segment hebben onderling minder last van concurrentie dan bijvoorbeeld met pure online spelers. Tegelijkertijd zijn we wel allemaal verenigd binnen de coöperatie. We zijn samen groot geworden door samenwerking aan de inkoopkant. Maar het is in de huidige tijd ook interessant om te kijken naar samenwerking aan de verkoopzijde. Een ondernemer is zelf verantwoordelijk voor zijn toegevoegde waarde, maar door de traditionele kantoorvakhandel te verenigen, kunnen zij mogelijk samen sterker in de markt staan.

Keuzes in assortimenten (in samenwerking met leveranciers), commitment op volumes en een verdiepte samenwerking, kunnen mogelijk zorgen voor meer onderscheidend vermogen en een krachtigere concurrentiepositie.

Vorige artikelMartin Cuypers slaat nieuwe weg in; totaalontzorger voor office, hospitality en healthcare
Volgende artikel Onderzoekers: ‘Afstoten van vierkante kantoormeters niet altijd verstandig’

Gerelateerde berichten

De grens tussen post- en pakketbezorging vervaagt in rap tempo. Onder invloed van digitalisering, veranderend consumentengedrag en technologische innovaties transformeert de markt van traditionele post naar een breder bezorglandschap.

Pakketbezorging maakt sprong vooruit, brievenpost onder druk

e retailrevolutie: Innovatie, onzekerheid en de uitdagingen voor Nederlandse ondernemers

De retailrevolutie: Innovatie, onzekerheid en de uitdagingen voor Nederlandse ondernemers

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!