Schneider Schreibgeräte GmbH tekent in maart 2023 in New Delhi een samenwerkingsovereenkomst met Luxor Writing Instruments Pvt. Door de samenwerking krijgt Schneider uitgebreide toegang tot een van de grootste en meest aantrekkelijke consumentenmarkten ter wereld. Ltd Indiase consumenten profiteren van de kwaliteit en techniek “Made in Germany”, evenals duurzame productie, die ook door Schneider in India wordt gepromoot.
Luxor is een gevestigde fabrikant van schrijfgerei, waaronder ook de licentieproductie van producten van bekende industriële merken voor de Indiase markt valt. Net als Schneider is Luxor een familiebedrijf. De eerste steen voor de Luxor Group werd in 1963 gelegd door wijlen Shri DK Jain. Sindsdien is het bedrijf snel gegroeid en is het uitgegroeid tot het leidende merk voor schrijfinstrumenten in het land. Tegenwoordig worden de zaken en het fortuin van het bedrijf beheerd door zijn dochter Pooja Jain Gupta. Als Managing Director zet ze de liefde van haar vader voor merken, technologie, innovatie en globale oriëntatie voort en staat ze voor een moderne, vrouwelijke jonge generatie,
De samenwerking omvat de distributie van het Schneider-merkassortiment Made in Germany en de licentieproductie van geselecteerde Schneider-producten voor exclusieve distributie op de Indiase markt, evenals in Sri Lanka en Nepal. Daarnaast levert Schneider systeemcomponenten uit eigen productie, die in de Luxor-producten worden ingebouwd. Indiase consumenten profiteren van de kwaliteit en techniek “Made in Germany”, evenals duurzame productie, die ook door Schneider in India wordt gepromoot. Gedelegeerd gespecialiseerd personeel zorgt voor de gebruikelijke hoge kwaliteitsnormen voor de lokaal geproduceerde Schneider-producten.
Het strategische partnerschap brengt de merkwaarde, productie-expertise en distributiekracht van Luxor en diepgaande kennis van de Indiase markt samen met de technologische knowhow en het productengamma van wereldklasse van Schneider. Door de samenwerking krijgt Schneider uitgebreide toegang tot een van de grootste en meest aantrekkelijke consumentenmarkten ter wereld. De naamsbekendheid wordt aanzienlijk vergroot door de populariteit van Luxor als onderdeel van een co-branding. De samenwerking gaat dus veel verder dan het leveren van technologie. Het is gericht op een sterke, duurzame marktpositie voor beide merken en heeft voor beide partners een grote toegevoegde waarde.
Beide bedrijven zijn bereid te investeren in de markt voor samenwerking. Dit komt onder meer tot uiting in een brede lanceringscampagne op de Indiase markt, die onder meer een samenwerking met nationaal jeugdicoon en cricketlegende Virat Kohli als het nieuwe gezicht van Luxor.
Op de foto; Christian Schneider en Pooja Jain Gupta