De eigenaren van eXito Events hebben de voormalige vestiging van de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie, die nu in een naastgelegen pand is gehuisvest, omgetoverd tot een veelzijdige evenementen-accommodatie.
Een drietal vertegenwoordigers uit de branche kreeg de gelegenheid nader in te gaan op verandering en nieuwe initiatieven in de branche. Frank Heus van Bolton Adhesives richtte zijn focus op de snel veranderende wereld om ons heen. Daar moet de branche in mee. Kernwoorden zijn ‘inspireren’ en ‘veranderen’. “De wereld is aan het veranderen en dat leidt tot chaos. Degene die wil veranderen overleeft. En de chaos biedt juist ook weer kansen. Als je niet innoveert gaat het licht uit. Daarbij is het belangrijk om te inspireren, want dat geeft minder weerstand bij veranderingen dan van bovenaf druk te geven.”
Hij geeft voorbeelden van ondernemingen die niet (op tijd) veranderden, zoals Kodak, Nokia en Blackberry. Als tegenovergestelde noemt Alibaba. “Die gaat een stap verder met e-commerce.” Ook Action en Primark zijn bedrijven die goed ingesprongen zijn op ontwikkelingen in de markt. Of Coolblue. “De office-branche moet naar nieuwe markten kijken als food en bouwmarkten.
Ook was er aandacht voor enkele nieuwe initiativen in de branche. Zo vertelde Philip Becker hoe hij met zijn Prios een positie in distributieland heeft ingenomen. “Wij werken aan de randen van de markt en hebben daarvoor een assortiment samengesteld. Er wordt vaak geroepen: groei in de kantoorvakhandel kan toch niet? Maar we groeien double digit. De vakhandel heeft ondersteuning nodig in het kleine assortiment.”
Een ander nieuw initiatief is A-branding, een samenwerking tussen veertien merken. Roelof Langius (In2brands): “De merkbelevenis is ver te zoeken in de kantoorbranche. Het probleem is dat er onbekendheid is bij de eindklant. Dat willen we veranderen door een database te bouwen waarin we content kwijt kunnen. A-branding biedt meer content voor de database van de vakhandel dan de distributeurs.”
De dag werd afgesloten met een boeiende barbecue-workshop, waarbij in groepjes diverse smakelijke gerechten werden bereid, en volop kon worden genetwerkt.
Nog geen Officer, maar wel interesse? Neem gerust contact op voor meer informatie.
Simone Brands, simone@magentapubishing.nl of Wies van Santvoort, wies@magentapublishing.nl
Tel. 024-3454150
FOUNDERS