Onder het motto ‘Go Beyond’ presenteerden de leden van de Raad van Bestuur van Staedtler, Matthias Greiner (CEO/CFO), Dr. Konstantin Czeschka (COO) en Hannes Marohn (CSMO) recent de strategische richting voor de komende jaren. De centrale doelstelling van de groeistrategie “Go Beyond” is om de Staedtler Group te transformeren van een traditionele papierwarenfabrikant naar een wereldwijd, merkgericht consumptiegoederenbedrijf. De focus zal liggen op innovatie en diversificatie. Het bedrijf is van plan om zijn omzet tegen 2035 bijna te verdubbelen, nieuwe markten en bedrijfsgebieden aan te boren en zijn digitale producten verder uit te breiden.
Focus op marketing
De oprichting en uitbreiding van wereldwijde merkplatformen vormen de kern van de groeistrategie. De focus ligt op de sterkste productmerken van de Groep wereldwijd in de drie gebieden van stationery, crafts en creativity. Staedtler wil zichzelf vestigen als een merk-, marketing- en contentpowerhouse. Dit omvat gerichte investeringen in merkcommunicatie en een grotere klantgerichtheid.
Naast het optimaliseren van bestaande verkoopkanalen, zal er een sterke focus liggen op uitbreiding in drie belangrijke regio’s: Zuid-Amerika, Noord-Amerika en Europa. Een wereldwijd groeifonds moet gerichte investeringen in groeiprojecten en -acties mogelijk maken. Strategische overnames en partnerschappen maken ook deel uit van de groeistrategie. Nieuwe bedrijfsontwikkeling en digitalisering zullen ook een belangrijke rol spelen in de nieuwe marketing- en verkoopstrategie.
Uitdaging voor Shaeffer
“De ‘Go Beyond’-strategie daagt ons uit om gedurfd en innovatief te zijn om op de lange termijn succesvol te blijven in een moeilijke marktomgeving. Onze missie om generaties in staat te stellen zichzelf te uiten, is onze drijvende kracht “, aldus voorzitter van de raad van bestuur Matthias Greiner. ” Met ‘Go Beyond’ kijkt de Staedtler Group uit naar een toekomst die wordt gekenmerkt door groei, innovatie en duurzaam succes. ”
De Raad van Bestuur van de Staedtler Group werd in juli 2024 voltooid. Met Hannes Marohn als nieuwe Chief Sales and Marketing Officer (CSMO) is de strategische koers voor marketing en sales uitgezet. Met zijn brede expertise en jarenlange ervaring in het internationale bedrijfsleven zal Hannes Marohn Staedtler naar een hoger niveau tillen en zijn positie op de internationale markt verder uitbreiden. Onlangs was Hannes Marohn Global Head of Puzzles and International Licensing bij de Ravensburger Group.
De wereldwijde uitbreiding van “Go Beyond” wordt persoonlijk ondersteund door de drie leden van de raad van bestuur en in de komende weken internationaal uitgerold met de respectievelijke managementteams.
Lees meer over Staedtler: https://kantoornet.nl/staedtler-verduurzaming-producten-en-de-productie/