Afgelopen week was Tork aanwezig op Interclean 2024, ’s werelds belangrijkste beurs voor schoonmaak- en hygiëneprofessionals. Op de stand werden diverse nieuwe producten en services uitgelicht die bezoekers handvatten bieden om uitdagingen van professionele hygiëne aan te pakken. Naast productinnovaties was er tijdens Interclean ook ruimte om het gesprek over hygiëne anno 2024 aan te gaan. Tork experts spraken tijdens diverse kennissessies over nieuwe duurzame hygiëne oplossingen en kansen binnen het hygiëne landschap. Ook ontwikkelingen en uitdagingen werden besproken; hoe data de schoonmaakkwaliteit en -efficiëntie kan verbeteren, maar ook de implicaties van de nieuwe Green Deal van de EU op duurzaamheidsdoelstellingen van bedrijven.
Regionaal Segment Marketing Manager bij Tork Ineke van den Bemt, blikt terug op Interclean 2024: “Als voorloper op het gebied van hygiëne was onze aanwezigheid tijdens Interclean enorm belangrijk. Ook dit jaar hebben we bezoekers kennis laten maken met diverse duurzame hygiëne-oplossingen en bekroonde producten, want we weten: een betere hygiëne leidt tot betere bedrijfsprestaties. En met een nominatie voor de CO2-neutrale dispensers in de categorie ‘Sustainability & Environment’, kijken we terug op een geslaagde editie.”
Efficiënt schoonmaken dankzij data
Namens Essity waren Anna Königson Koopmans (Marketing Director Commercial) en Jan Salomon (Key Account Manager Facility Management) de sprekers tijdens de kennissessie ‘Better cleaning quality with less effort? With data you can’. Rondom de nieuwe hygiënenorm bespraken zij op interactieve wijze inzichten op basis van data als cruciale pijler van een efficiënter schoonmaakproces en lieten ze zien welke rol data kan spelen voor een optimale hygiëne op de werkvloer.
Uit nieuw onderzoek is namelijk gebleken dat werknemers een goede hygiëne als een van de belangrijkste aspecten van een prettige werkomgeving zien. Een oplossing die hieraan bijdraagt, is het datagestuurde Tork Vision Schoonmaken, waarbij bedrijven niet alleen zijn geholpen met inzicht in hun schoonmaak, maar ook met een hogere werknemerstevredenheid over de werkplek.
Duurzaamheid een podium geven
Tijdens de sessie ‘Are you ready for the EU Green Deal impact?’ ging Reneé Remijnse (Sustainability Communications Director bij Essity) in op belangrijke onderwerpen zoals de Corporate Sustainability Reporting, maar ook de Value of Life Cycle Thinking. Remijnse benadrukte het cruciale belang van de vernieuwde duurzaamheidswetgeving voor bedrijven en hoe de innovaties hieraan bijdragen. Tork laat hiermee zien een voorloper te zijn op het gebied van duurzame hygiëne. De sessie had voornamelijk als doel het publiek voor te bereiden op de impact van de nieuwe wetgeving en hoe de verdere integratie, met behulp van Tork producten en diensten, kan helpen.