Lexmark is een gerenommeerd vloerenmerk binnen de Amerikaanse hospitalitysector. Dit sluit perfect aan bij de Europese positie van Tarkett, waar DESSO met zachte vloeren al een vooraanstaande rol vervult in de hospitalitysector. “Met het overnemen van Lexmark kunnen we het aanbod in dit segment in Amerika verder versterken, aangezien ze toegang zullen hebben tot Tarketts bredere productportfolio”, aldus Glen Morrison, CEO van Tarkett.
“We zijn zeer verheugd om ons aan te sluiten bij Tarkett, met wie we dezelfde visie en ondernemingswaarden delen, evenals een sterke toewijding om klanten te voorzien van oplossingen die zijn ontworpen om aan een breed scala van behoeften te voldoen”, aldus Paul Cleary, CEO van Lexmark. “Binnen de Tarkett-groep zullen we onze klanten en partners niet alleen een grotere keuze aan producten kunnen aanbieden, maar ook een nog sterker aanbod.”
De transactie zal naar verwachting voor het einde van dit jaar worden afgerond, onder voorbehoud van goedkeuring door de regelgevende instanties en andere gebruikelijke afsluitingsvoorwaarden.