‘Binnen de officebranche hebben allebei de platformen een sterke positie. Die is alleen maar te versterken door beide titels samen te voegen tot de onbetwiste marktleider’, aldus directeur Michael van Munster van Van Munster Media. De combinatie van de titels gaat verder onder de merknaam Officemagazine.nl. Magenta zal de exploitatie voor haar rekening nemen, Van Munster een aantal van de back office werkzaamheden. De samenwerking geeft Van Munster ook de ruimte om verder te groeien in andere segmenten waar deze business-uitgeverij sterk in is, zoals automotive, sport en ondernemers.
Voor Magenta is de samenwerking een verdere versterking van haar positie in de office industrie, met onder meer de platformen KBM, Officers en Benelux Office Products Awards. Magenta maakte onlangs ook de overname van de titels Connexie en Telecom Magazine bekend.
Door beide acquisities heeft Magenta haar positie in de Office en ICT-branche voor handel en eindgebruikers in Nederland en België verder versterkt. Eerder deze maand werd bekend dat de twee bekende telecomvakbladen Connexie Magazine en Telecommagazine een doorstart maken binnen Magenta Publishing, uitgever van onder meer TBM (in Nederland) en ConneXie (in België). Magenta heeft de rechten op deze magazines verworven nadat over de uitgever van die titels, Channel BV uit Mijdrecht, begin juni het faillissement was uitgesproken.
Vorige artikelBruna nog in het rood, maar verwacht dit jaar winst
Volgende artikel Winnaars Benelux Office Products Awards bekend