Tijdens de recente bijeenkomst van Hameco gaf country director Nederland Erwin Snoeker van distributiepartner Adveo uitleg over het nieuwe webshop-format voor leden, die Adveo samen met Hameco heeft ontwikkeld.
Voordat hij tekst en uitleg gaf over de nieuwe webshop, vertelde Snoeker over de goede samenwerking met Hameco. Samen hebben ze gezorgd dat Hameco bij Adveo over 2021 tot nu toe een groei laat zien van 3,3 procent, en dat in een dalende markt. De productmix is dit jaar weer anders dan in het eerste coronajaar 2020, de drop shipments nemen toe, evenals de mixed pallets. Voor 2022 is met het Hameco bestuur gewerkt aan verbeterde condities, uitbreiding van het bonussysteem, een abonnement voor services tegen aantrekkelijke prijzen én dus een universele webshop onder de naam Kantoor24!
Universele webshop
Voor veel leden van Hameco is het bouwen van een eigen webshop niet vanzelfsprekend. De
kosten zijn bij een mindere omzet relatief hoog en dat brengt ook twijfel mee over het terugverdien effect. Adveo heeft veel ervaring met het bouwen van webshops onder andere in eigen beheer, onder meer voor haar Calipage-leden en Office Deal Partners. “Met Kantoor24 heb je tegen zeer beperkte kosten een kant en klare webshop binnen je eigen huisstijl en website, met een universele Hameco-look. Daarbinnen kun je 18.000 artikelen aanbieden volgens een logische zoek- en boomstructuur, inclusief afbeeldingen, omschrijvingen en upsell-mogelijkheden. En dat met een standaard Hameco pricing. Bovenin is ruimte voor een promotie-banner. Betalen kan via Ideal en op rekening.”
De Hameco-leden krijgen hiermee een plug en play webshop die zich qua look en gebruiksvriendelijkheid optimaal is. Aan alles is gedacht, zo komen de bestellingen via mail bij het Hameco-lid binnen, kan deze vervolgens de bestelling plaatsen via Adveonet, naar keuze via drop shipment of afhalen in de winkel.
Uiteraard hangt er een prijskaartje aan, maar doordat zowel Hameco als Adveo hier een
bijdrage in leveren, is het maandbedrag beperkt gebleven tot 39 euro en een eenmalige instapprijs van 199 euro. Wie nu instapt, krijgt de eerste twee maanden gratis. “Zo heb je tegen zeer lage kosten een mooie webshop, die je als online winkel, maar zeker ook als marketing instrument kunt inzetten”, besluit Snoeker.