Nieuw onderzoek van Tork laat zien dat er een duidelijk verband is tussen een schone, goed functionerende werkplek en de mate waarin werknemers dit waarderen. Zo blijkt dat 86% van de werknemers die werkzaam zijn op een kantoor āhygiĆ«neā als het meest belangrijke aspect van een goede werkomgeving zien. 85% van de werknemers denkt dat schone sanitaire ruimtes weerspiegelen hoe schoon een gebouw in het algemeen is.
67% van de werknemers zegt eerder te klagen over een sanitaire ruimte dan andere aspecten op kantoor.Ā² Sanitaire ruimtes zorgen vaak voor problemen en zijn goed voor 45% van de klachten over kantoorgebouwen – meer dan andere aspecten gerelateerd aan de werkplek.
Om deze klachten van kantoormedewerkers te verminderen is het uitvoeren van een efficiƫnte en goede schoonmaak van cruciaal belang. Een efficiƫntere manier van de sanitaire ruimte schoonmaken betekent bovendien dat er meer tijd is om andere ruimtes schoon te houden, en belangrijker: betere hygiƫne op kantoor betekent meer tevreden medewerkers over hun werkomgeving.
Dagelijkse uitdagingen
Facilitair managers staan op het kantoor voor lastige uitdagingen. Zo ontstaan er dagelijks nieuwe problemen op de werkvloer en moeten deze steeds sneller worden opgepakt, terwijl er steeds minder tijd is om dit ook echt op te lossen. De combinatie van logistieke zaken, personeelstekorten en duurzaamheidswetgeving maken een ingewikkeld takenpakket alleen maar lastiger. Hierdoor kan het onderwerp hygiƫne makkelijk ondersneeuwen, terwijl een schone werkomgeving van cruciaal belang is voor de tevredenheid van medewerkers. Dit blijkt uit recent onderzoek van Tork, dat een duidelijk verband laat zien tussen een schone, goed functionerende werkplek en de mate waarin werknemers hun werkplek waarderen.
De problemen die zich op dagelijkse basis ontwikkelen op de werkvloer zorgen voor een hoge werkdruk bij facilitair managers. Ook hebben werknemers na de coronapandemie hogere verwachtingen ten aanzien van hygiĆ«ne en duurzaamheid, wat gezien de geslonken budgetten en het flinke takenpakket al een uitdaging op zich is. Dit wordt ook duidelijk uit nieuw onderzoek van Tork, waarin facilitair managers zeggen slechts 18% van hun tijd kunnen besteden aan het verbeteren van kwalitatieve hygiĆ«neprestaties en -oplossingen, terwijl zij aangeven dat hygiĆ«ne hun belangrijkste prioriteit is.Ā¹
Verbeter de tevredenheid over de werkomgeving met het Tork Office HygiĆ«ne Pakketā¢
Het Tork Office HygiĆ«ne Pakketā¢ kan bedrijven helpen om de tevredenheid over de werkplek te verhogen met behulp van slimme hygiĆ«ne-oplossingen voor het hele bedrijf.
Geavanceerd
Onderdeel van het pakket is Tork Vision Schoonmaken – ās werelds toonaangevende datagestuurde schoonmaakoplossing. Met behulp van realtime gegevens van mensen, tellers en aangesloten dispensers neemt Tork Vision Schoonmaken het giswerk weg uit de schoonmaakwerkzaamheden en laat het facilitair managers en schoonmaakpersoneel zien waar en wanneer er moet worden schoongemaakt of dispensers moeten worden bijgevuld. Dit bespaart tijd, waardoor er tot 91% minder controles van dispensers plaatsvinden.4 Daarnaast maakt het ook een consistente schoonmaak van hoge kwaliteit mogelijk, met als voorbeeld dispensers die tot 99% van de tijd gevuld zijn.5
Het Tork Office HygiĆ«ne Pakketā¢ bevat ook tools en ondersteuning die bedrijven nodig hebben om de tevredenheid van medewerkers te verbeteren, waaronder de Minimalisator Kantoorklachtenā¢. Hiermee kunnen facilitair managers op een interactieve manier hun kennis toetsen aan branchegegevens en meer leren over hygiĆ«ne en schoonmaakoplossingen. Zo verminder je klachten en is het makkelijk om tijd te besparen.
Gebruikerservaring
āHet is voor ons belangrijk om de druk voor facilitair managers te verlichten. We kijken altijd hoe onze producten en diensten zowel een geweldige gebruikerservaring bieden als een efficiĆ«ntere schoonmaak stimuleren – als de schoonmaak van sanitaire ruimtes goed en efficiĆ«nt wordt beheerd, hebben schoonmaakteams meer tijd om de rest van het bedrijf schoon te maken. Dit leidt tot minder klachten over schoonmaken. Ons onderzoek toont aan dat een betere kwaliteit van schoonmaken leidt tot een grotere tevredenheid onder werknemersā, zegt Anna Kƶningson Koopmans, Marketing Director Commercial voor Essityās professionele hygiĆ«ne sector.