De Nederlandse start-up Workwize ontvangt een investering van €1,5 miljoen. Workwize is gespecialiseerd in het opzetten van remote offices en het stroomlijnen van de onboarding- en offboardingprocessen voor werknemers van snelgroeiende organisaties, zoals haar huidige klanten Otrium, Mollie en Rocket Delivery. Workwize zal de investering gebruiken om haar diensten uit te breiden met als doel het nieuwe hybride werken verder vorm te geven.
Workwize is eind 2020 opgericht en biedt snelgroeiende organisaties een platform waar werknemers met een individueel budget producten en diensten voor hun thuiskantoor kunnen bestellen, zoals ergonomische bureaus en bureaustoelen, maar ook koffie- en IT-producten. Het recent ingevoerde thuiswerkbeleid heeft de exponentiële groei van Workwize in korte tijd zeker bevorderd, maar de vier oprichters van de start-up zijn van mening dat de maatregelen om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan eerder een katalysator zijn voor dan de oorzaak van ‘het nieuwe werken’.
Workwize CEO Michiel Meyer zegt: “Wij zijn ervan overtuigd dat gelukkige werknemers de beste troef van een werkgever zijn. Werknemers zijn efficiënter wanneer ze in een hybride systeem werken. Uit ons vooronderzoek bleek dat veel werknemers de voorkeur geven aan hybride werkmodellen, maar veel bedrijven zijn nog niet in staat om die behoefte te faciliteren. Door deze employee benefits zo goed mogelijk te structureren, helpen we HR-afdelingen en facility managers bij het werven en behouden van getalenteerd personeel.
€1,5 miljoen aan groeikapitaal
De investering van €1,5 miljoen wordt grotendeels gefinancierd door early-stage investeerder Peak. Andere investeerders zijn Graduate Entrepreneur Fund (Graduate) en diverse private partijen. Onder de laatste bevinden zich de jonge ondernemers Marnix Broer (StuDocu) alsmede Max Klijnstra en Milan Daniels (oprichters van Otrium, ook een klant van Workwize).
Thijs Dijkman, Investment Manager bij Peak, zegt: ‘Workwize speelt in op de huidige internationale trend van hybride werken. Het bedrijf biedt niet alleen een marktplaats, maar levert ook slimme software om hybride werken te faciliteren. Het gecombineerde platform heeft de potentie om de volledige waardeketen van hybride werken te benutten. Het Workwize team heeft hun ideeën over de toekomst van werken duidelijk uiteengezet en is zeer gedreven om haar doelen te bereiken. Die elementen samen hebben ons overtuigd om in het bedrijf te investeren.
In mei 2021 haalde Workwize €600.000 op bij verschillende investeerders. Het startkapitaal is gebruikt om de organisatie en haar platform, dat wordt gebruikt door Kantoorartikelen.nl, Tech Data en Schäfer Shop, verder te ontwikkelen. Verder is de integratie van HR-, payroll- en budgetmanagementsoftware gerealiseerd. Op dit moment verzorgt de start-up, remote en op maat gemaakte onboarding en offboardingprocessen voor werknemers, inclusief op maat gemaakte kantoorartikelen, voor klanten als Otrium, Mollie en Rocket Delivery.
Europese uitbreiding
Workwize zal het groeikapitaal gebruiken om zijn diensten uit te breiden door nieuwe leveranciers en meer opties toe te voegen, maar het zal ook zijn activiteiten in het buitenland laten groeien. ‘Het merendeel van onze klanten opereert internationaal. Wij staan volledig achter deze ontwikkelingen, omdat organisaties hiermee toegang krijgen tot een diverse en internationale pool van talent. De schaalbaarheid van ons platform stelt ons in staat om in tientallen Europese landen ondersteuning te bieden’, aldus Meyer.