KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Hybride werken»Zoom zet met Zoom Workplace in op AI-gedreven digitale werkplek
Hybride werken

Zoom zet met Zoom Workplace in op AI-gedreven digitale werkplek

25 maart 20247 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp
Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) kondigt vandaag Zoom Workplace aan, een AI-gedreven platform voor samenwerking. Daarnaast onthult Zoom nieuwe functionaliteiten voor AI Companion die (samen)werken productiever maken. Enkele nieuwe functies zijn AI Companion-features voor Zoom Phone,  ‘Ask AI Companion’ en een nieuwe look voor de Zoom-app. Daarnaast zijn nieuwe CX-verbeteringen aangekondigd voor Zoom Contact Center die klantrelaties versterken en realtime AI-gedreven inzichten bieden in performance.

“We hebben de positieve impact gezien die Zoom AI Companion heeft gehad op ons bedrijf en onze klanten. Het heeft onze manier van werken veranderd door kostbare tijd vrij te maken voor samenwerking”, zegt Smita Hashim, chief product officer bij Zoom. “Zoom Workplace is ontworpen om concrete klantproblemen te verhelpen door de belangrijkste oplossingen voor samenwerking te verzamelen in één enkel AI-gedreven platform om productiviteit en efficiëntie te verbeteren – en dat alles met de Zoom-ervaring die gebruikers gewend zijn en vertrouwen.”

Maak impact met AI Companion

Nieuwe AI Companion-functies bestaan uit Ask AI Companion, een verbetering van de digitale assistent die je platformbreed kunt inzetten, AI Companion voor Zoom Phone en nieuwe mogelijkheden voor Team Chat en Whiteboard. Al deze nieuwe functies zijn zonder meerprijs beschikbaar binnen betaalde Zoom-accounts.

  • Met Ask AI Companion kunnen gebruikers à la minute belangrijke informatie ophalen, taken automatiseren en up-to-date blijven door informatie te synthetiseren uit onder meer Zoom Meetings, Mail, Team Chat, Notes en Docs. Daarnaast helpt Ask AI Companion met automatische notulen, actiepunten en samenvattingen van chats, e-mails en documenten. Een latere release zal integraties mogelijk maken met selecte applicaties van derden.
    Ask AI Companion
    Ask AI Companion kan gebruikers helpen bij de voorbereiding van meetings
  • Zoom Phone biedt nu AI-gegenereerde samenvattingen en actiepunten, zodat gebruikers zich kunnen richten op het gesprek in plaats van het maken van notities. Voicemail-prioritering zorgt ervoor dat gebruikers belangrijke gesprekken niet over het hoofd zien, terwijl Voicemail Task Extraction taken aanmaakt op basis van voicemailberichten zonder dat je ernaar hoeft te luisteren. Team SMS Thread-samenvattingen bieden tot slot korte overzichten van Team SMS-threads in PowerPack.
    AI Companion task extraction voor Zoom Phone
    AI Companion task extraction voor Zoom Phone
  • Team Chat biedt nu slimme planning die automatisch de bedoeling achter een chat-meeting interpreteert om tijdstippen voor te stellen; in de toekomst worden AI-gedreven suggesties voor het voltooien van zinnen en snelle reacties gedaan, samen met ondersteuning voor 38 extra talen (in preview) in het automatisch opstellen en samenvatten van chats.
  • Zoom Whiteboard-gebruikers kunnen met AI Companion-prompts flowcharts en mindmaps aanmaken en verfijnen.

Klik hier voor meer informatie over de nieuwe mogelijkheden van AI Companion

Teamwork met Zoom Workplace

Het AI-gedreven samenwerkingsplatform Zoom Workplace biedt innovaties die teams verder helpen met gestroomlijnde communicatie, geoptimaliseerde gebruikservaringen en verbeterde productiviteit. Zoom Workplace zal blijven functioneren als een open platform met keuzevrijheid. Zoom’s API’s, SDK’s en meer dan 2.500 integraties in de Zoom App Marketplace maken het voor klanten makkelijker om Zoom te integreren in bestaande technologie of hun favoriete apps in Zoom te integreren.

Onderdeel van de lancering van Zoom Workplace is een nieuwe gebruikerservaring, met onder meer een nieuwe gebruikersinterface, een versimpelde taakbalk, geüpdatete navigatie en nieuwe opties voor personalisering zoals de keuze uit meerdere kleurenschema’s.

Zoom krijgt een nieuwe look
Zoom krijgt een nieuwe look

Zoom Meetings

Voor Zoom Meetings is een nieuw tabblad toegevoegd in de Zoom app, waarmee gebruikers hun workflows voor, tijdens en na vergaderingen kunnen integreren:

  • Vanuit dit nieuwe tabblad kunnen gebruikers voorafgaand aan de vergadering bijlagen en agenda’s toevoegen en chatten met andere deelnemers.
  • Tijdens vergaderingen kunnen gebruikers de bijlagen en andere documenten gezamenlijk bewerken en delen.
  • Na afloop biedt dit tabblad toegang tot opnames en AI Companion om direct belangrijke informatie op te halen, de chats met deelnemers voort te zetten, de opname te delen met anderen en de gedeelde bestanden in te zien.
  • Het tabblad biedt ook toegang tot de vorig jaar gelanceerde ‘continuous meeting chats’ die voor, tijdens en na een vergadering actief blijven.

Om betrokkenheid tijdens vergaderingen te vergroten, past een nieuwe weergavemodus de video-indeling aan door actieve deelnemers centraal te stellen. AI-gedreven belichting helpt tegen slechte fysieke verlichting, terwijl AI-gegenereerde virtuele achtergronden nieuwe mogelijkheden voor aanpassing bieden.

Andere nieuwe functies voor Meetings zijn:

  • Een aanpasbare taakbalk waar je je meest gebruikte Zoom-functies kunt vastpinnen.
  • Multi-sharing, waarmee meerdere deelnemers tegelijkertijd hun scherm, documenten, whiteboards en notities kunnen delen.
  • Document-samenwerking, wat de mogelijkheid biedt om tijdens vergaderingen documenten gezamenlijk te bewerken (inclusief externe documenten), met volledige controle over toegangsrechten.

Zoom Team Chat

In Zoom Team Chat wordt asynchrone communicatie versterkt door nieuwe Team Chat-tabbladen, waarin je bijvoorbeeld projectgerelateerde links, whiteboards en andere middelen kunt verzamelen in één scherm. Ook Shared Spaces helpen met organisatie door chat-kanalen te groeperen op project of onderwerp. Tot slot biedt workflow-automatisering een krachtige, no-code workflow-engine die gemakkelijk te gebruiken is om taken in Team Chat te automatiseren.

Hybride werk

Voor organisaties die hybride werken, wordt het gemakkelijker om je weg op kantoor te vinden dankzij het nieuwe Workspaces-tabblad, dat binnen de Zoom Workplace app direct toegang biedt tot opties voor werkplekreservering, bewegwijzering en bezoekersbeheer.

Voor inclusievere vergaderingen krijgt Zoom Rooms  de feature slimme naambadges, waarmee deelnemers in een Zoom Room automatisch een digitaal naamkaartje krijgen..

Als één scherm niet genoeg is, kunnen Zoom Rooms worden uitgebreid met een extra scherm om daarop via video en audio samen te werken. Voor Workvivo-klanten zal een nieuwe integratie met Zoom Rooms de mogelijkheid bieden om via Workvivo TV belangrijke updates, nieuws en andere informatie weer te geven op gecertificeerde Zoom Room-apparaten.

Zoom One-bundels worden als onderdeel van deze lancering omgedoopt tot Zoom Workplace-bundels, om de beprijzing simpel te houden voor nieuwe en bestaande klanten. Klik hier voor meer informatie over Zoom Workspace.

Betere klantrelaties met de zakelijke dienstverlening van Zoom

De zakelijke diensten van Zoom omvatten AI-gedreven oplossingen voor marketing, klantenservice en sales. Deze Zoom Business Services zijn nauw geïntegreerd met Zoom Workplace en stellen klantgerichte teams in staat uitzonderlijke ervaringen te bieden gedurende de hele klantlevenscyclus.

Zoom AI Companion voor Contact Center
Zoom AI Companion voor Contact Center

AI Companion is binnen Zoom Contact Center al zonder meerprijs beschikbaar. Hier wordt nu AI Expert Assist aan toegevoegd, waarmee medewerkers de beste antwoorden kunnen selecteren uit een gecureerde verzameling van onder meer knowledge bases en CRM-systemen. Daaraan wordt ook realtime monitoring van de klantbetrokkenheid toegevoegd, inclusief sentiment, transcripten en analyses van klantbetrokkenheid. Leidinggevenden zijn met deze aanvulling in staat om medewerkers beter te begeleiden en besluitvorming te versterken. Verder zijn WhatsApp en inbound e-mail toegevoegd als communicatiekanalen.

Voor medewerkers helpt integratie van klantgegevens om het schakelen tussen applicaties te verminderen, met behulp van realtime toegang tot op maat gemaakte of third-party data. Medewerkers profiteren ook van de integratie met Zoom Workplace. Hiermee kunnen zij gesprekken van het Contact Center direct naar backoffice-experts doorverbinden voor naadloze escalaties.

Zoom Contact Center en Zoom Phone bieden ook een integratie met PCI Pal om veilig betalingsgegevens vast te leggen, inclusief PCI-complianceverklaringen. Bovendien kunnen klanten van Zoom Contact Center nu bepaalde gegevens lokaal opslaan in het EU-datacenter van Zoom om te voldoen aan lokale wet- en regelgeving.

Salesorganisaties die Zoom Revenue Accelerator gebruiken, kunnen nu hun klantgesprekken versterken met dealmemo’s met een korte samenvatting van een gesprek en een impactanalyse omtrent de winkans. Binnenkort zal ook een ingebouwde, geautomatiseerde scorekaart helpen de verkoopresultaten te verbeteren door scores te genereren die klantinteracties beoordelen en bruikbare feedback geven.

Zoom Events helpt marketingprofessionals hun hybride evenementen te verbeteren. Met nieuwe AI-gedreven beeldgeneratie kunnen organisatoren op basis van een simpele prompt aangepaste afbeeldingen creëren voor registratiepagina’s van evenementen, virtuele achtergronden en marketingmails. Om de kloof te overbruggen tussen hybride en fysieke evenementen, maakt de Swoogo-integratie voor Zoom Events het voor eventorganisatoren mogelijk om een groter publiek te bereiken.

Klik hier voor meer informatie over de zakelijke innovaties van Zoom.

De nieuw aangekondigde producten en features zullen naar verwachting in april en mei beschikbaar zijn. Sommige functies en producten zullen op moment van lancering mogelijk niet voor alle regio’s en branches beschikbaar zijn.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelNavigator versterkt met Britse overname positie in Europese tissuemarkt
Volgende artikel Nieuwe strategie Xerox leidt tot naamswijziging Veenman

Gerelateerde berichten

Epatra

Epatra benoemd tot officieel distributeur ViewSonic in de Benelux

Nederlandse Hanneke Faber wordt nieuwe CEO Logitech

Logitech boekt groei in B2B-markt

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!