KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»2 miljoenste klant bij Allekabels.nl
Meest gelezen nieuws

2 miljoenste klant bij Allekabels.nl

17 januari 20192 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Gevraagd naar de reden waarom zijn bedrijf tegen de stroom in lijkt te groeien, haalt CEO Robert Peters twee redenen aan. “Ten eerste zijn wij geen solist, wij werken ook samen met enkele van die grote spelers. In de huidige platformstructuren op het internet zouden deze reuzen helemaal niet zo groot zijn zonder middelgrote spelers zoals wij. Ten tweede doen wij gewoon waar wij goed in zijn en dat is vooral service en maatwerk leveren aan onze klanten. Dat zie ik een Chinees bedrijf nog niet zo snel doen. Die zijn beter in andere zaken.”

Vooral mensenwerk

Allekabels COO Constantijn Souren licht toe: “We investeren voortdurend in het verbeteren van ons klantcontact. Niet via een extern call center en automatisering, maar met onze eigen mensen. De tijden dat klanten alleen maar vragen stelden over levertijd, lengte en kleur van een kabel zijn in onze branche nu definitief voorbij. Steeds meer worden diep inhoudelijke vragen gesteld waarvan de klant verwacht dat deze naar behoren beantwoord worden. Het zich continue uitbreidende assortiment dat wij voeren maakt de zaak er niet makkelijker op. Dat wij als regionale speler elk jaar groeien bewijst echter dat we op de goede weg zitten.”

Service bij vakhandel verdwijnt

CEO Peters wijst nog op een andere ontwikkeling om het succes van Allekabels te verklaren: “Jarenlang konden grote internetbedrijven teren op de kennis die in de vakhandel aanwezig was. Klanten gingen voor advies naar de vakman, maar kochten er niet. Op internet was hetzelfde product immers goedkoper. Dure serviceverlening door vakmensen werd zodoende niet meer met aankopen gecompenseerd, met het gevolg dat veel vakhandel uit het straatbeeld is verdwenen. De klanten die in het verleden alleen maar hun bestelling bij de internetbedrijven plaatsten kunnen dus geen advies meer vragen aan de vakmensen en wenden zich tot bedrijven als Allekabels.nl. Grotere internetbedrijven die servicegevoelige producten leveren openen nu dan ook zelf fysieke winkels om face-to-face klantvragen te beantwoorden. Dat hadden wij ze een paar jaar geleden ook al kunnen voorspellen.”

Vorige artikelPoolse Nowy Styl Group neemt Kusch + Co over
Volgende artikel T-Mobile: ‘Nederlanders willen smartphones wel recyclen, maar weten niet hoe’

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!