25 jaar geleden introduceerde INTERACTION, de pan-Europese alliantie van distributeurs van bedrijfsbenodigdheden, Q-CONNECT, hét Europese merk voor betrouwbare en betaalbare werkplekoplossingen.  Dit jubileum markeert het begin van een nieuw tijdperk.

Onze positie als toonaangevend bedrijf geeft ons de verantwoordelijkheid om ons best te doen voor de planeet en de toekomstige generaties. Daarom heeft INTERACTION de kernwaarden van Q-CONNECT geactualiseerd: de ambitie is om een duurzaam alternatief te worden voor de grote merken in onze branche. Om dit bekend te maken, lanceert Q-CONNECT een pan-Europese marketingcampagne.

Verantwoordelijkheid.

Het merk Q-CONNECT® is al 25 jaar hét Europese merk voor betaalbare en betrouwbare bedrijfsbenodigdheden. Wij streven er voortdurend naar om de werkdag van onze klanten zo productief en comfortabel mogelijk te maken. Dit betekent ook dat we ons moeten aanpassen aan nieuwe eisen, veranderende werkomgevingen en ontwikkelingen in onze maatschappij. We worden geconfronteerd met talrijke sociale, economische en ecologische uitdagingen die we moeten aangaan. Als toonaangevend bedrijf is het onze plicht om deze wereldwijde uitdagingen proactief aan te pakken.

Om het gamma duurzame producten in de kijker te zetten, lanceert Q-CONNECT het Q-CONSCIOUS productgamma. We hebben vandaag ongeveer 600 duurzame Q-CONNECT producten. Tegen eind 2023 willen we dat op 700 referenties brengen. En de ambitie is om binnen enkele jaren 80% van ons totale Q-CONNECT assortiment tot de Q-CONSCIOUS familie te laten behoren.

Opdat een Q-CONNECT® product als duurzaam zou worden beschouwd en tot het Q-CONSCIOUS assortiment zou behoren, moet het aan minstens 1 van de 7 criteria voldoen.  Deze criteria zijn vastgesteld door een comité van deskundigen, bestaande uit bestuurders en hoofdinkopers van onze leden, en zijn te vinden op www.q-conscious.com .

Pan-Europese marketingcampagne

Om de 25e verjaardag en het begin van het nieuwe tijdperk te vieren, lanceren we tegelijkertijd een slimme visuele on- en offline campagne in 21 landen om onze nieuwe baseline te introduceren. Dit gebeurt in samenwerking met het merkmarketingbureau Cojak.

Jan Van Belleghem (managing director):  “Het omvormen van onze 3.700 Q-CONNECT® merkproducten tot een ecologisch verantwoord assortiment is een continu proces waarmee we 10 jaar geleden zijn begonnen. Op basis van de filosofie Reduce-Reuse-Recycle hebben we ons assortiment op verschillende manieren getransformeerd, maar we willen nog verder gaan. Ons uiteindelijke doel is een duurzaam merk van bedrijfsbenodigdheden te worden en ons deel van het werk te doen om deze planeet te helpen behouden voor toekomstige generaties. We hebben de website www.q-conscious.com gelanceerd, zodat u precies kunt zien hoe we dit willen bereiken en welke stappen we inmiddels hebben gezet.”-

X