Van pen tot papier, een logisch productassortiment voor een winkel in kantoormaterialen, maar toiletpapier ligt minder voor hand. Otto’s Alles voor Kantoor zette toch die stap tot parallellisatie. “Al 145 jaar proberen we altijd beter te presteren dan verwacht, voor en met elke relatie”, vertelt Maurits Otto. Een groot assortiment van topfabrikanten, deskundigheid en service maken Otto’s onderscheidend. Otto’s lanceerde recent deze 3-trapsraket met distributeur Scaldia en Katrin Hygiënepapier. Waar vullen de bedrijfsmissies elkaar aan om in te kunnen spelen op hedendaagse trends als duurzaamheid, hygiëne en gemak? Maurits Otto, Angela van den Berg en Marcel Speth hebben het antwoord. Met een opdracht van basisscholengroep Saks als bevestiging.
“Vorig jaar was een gekke periode door corona. Ik kwam op het juiste moment bij Saks binnen. Hygiëne speelde uiteraard een rol en inkoop was bezig met facilitaire artikelen”, blikt Maurits terug. “In onderwijs zijn budgetten heel belangrijk. De prijs, onze service en ons ‘one stop shop’-concept dat we Saks konden aanbieden, gaven de doorslag dat de basisscholengroep voor Katrin koos.”
Angela van den Berg, senior accountmanager reseller solutions, vult aan: “Scaldia onderscheidt zich door het brede hygiëne assortiment en het Katrin -concept. Saks neemt zo’n 1400 dispensers via een bruikleenovereenkomst af, voor zeep, toiletpapier en handdoekjes. De basisscholengroep hoeft enkel de verbruiksartikelen te betalen.” Ook technische aspecten zijn belangrijk voor de toiletgebruiker tussen 4 en 12 jaar, zoals niet in één keer een hele rol uit een dispenser kunnen trekken en dat de dispensers op bereikbare hoogte hangen.
Otto’s heeft de demontage van de oude dispensers op zich genomen en monteerde de nieuwe dispensers, vertelt Maurits: “We kunnen met onze eigen servicecollega’s onze klanten veel beter bedienen. We denken ook mee in voorraden, want dat kan verschillen per locatie of periode. Het volume en de continuïteit zijn voor ons uiteraard belangrijk.
Groene trend en budgetten
Maurits: “Het kunnen traceren van de gehele productieketen is belangrijk voor Otto’s Alles voor Kantoor. De duurzaamheid van Katrin zit goed in elkaar, dit blijkt ook uit de platinum certificering van EcoVadis.” Over de prijs voor duurzame artikelen wordt vaak gedacht dat deze duurder zijn: “Voor Katrin Hygiënepapier geldt dat niet. Otto’s heeft een groene catalogus met enkel groene artikelen. Daar is behoefte aan.
Relatiebouw
Angela: “Onze relatie met Otto’s is meer dan 10 jaar geleden ontstaan met het leveren van kopieerpapier. Otto collega’s zien de meerwaarde van toilethygiëne.
De opdracht bij Saks is het bewijs, zonder Katrin zou het niet haalbaar zijn. Scaldia heeft haar assortiment de afgelopen jaren uitbreid met cleaning- & hygiëneproducten en dat blijven we doen.