Printerfabrikant Epson heeft ’s werelds snelste man Usain Bolt gestrikt voor de promotie van haar Epson EcoTank assortiment.
Bij de campagne wordt gebruik gemaakt van TV, outdoor, POS en sociale media om de bekendheid van Epson’s EcoTank-printers te vergroten
Technologiebedrijf Epson heeft een grootschalige samenwerking aangekondigd met Usain Bolt. Usain, achtvoudig winnaar van Olympisch goud, zal het gezicht vormen van een grote campagne voor de EcoTank, Epson’s duurzame printer zonder cartridges.
Usain zal samen met Epson’s EcoTank schitteren in een TV-reclamecampagne die later deze week in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland begint, en zal verschijnen op billboards, online banneradvertenties, op Point-of-Sale in grote winkels en op Epson’s social media kanalen in de rest van de regio. Onder de slogan “Just Fill and Chill”, zal Usain aantonen dat je met EcoTank-printers van Epson tot wel drie jaar kunt afdrukken zonder cartridges en zonder gedoe. De campagne zal ook benadrukken hoe klanten tot 90% op hun printkosten kunnen besparen met ReadyPrint, Epson’s abonnementsdienst waarbij nieuwe inkt automatisch thuis bij je wordt afgeleverd voordat je inkt opraakt.
Yoshiro Nagafusa, president van Epson Europa, zegt het volgende over de samenwerking: “Usain is de perfecte partner voor ons. Hij is een van de meest herkenbare mensen ter wereld en zijn levendige karakter zal helpen om onze producten op een leuke, gedenkwaardige en boeiende manier tot leven te brengen. Nu meer mensen thuiswerken dan ooit tevoren, is dit het juiste moment om nog meer bekendheid te geven aan onze EcoTank-printers en de kostenbesparende voordelen die ze opleveren.”
Usain Bolt zegt: “Ik ben verheugd om samen te werken met Epson en te helpen de voordelen van EcoTank-printers meer bekendheid te geven. Ik werk alleen samen met merken die naar mijn idee echt een verschil kunnen maken. EcoTank-printers nemen veel van de frustraties weg die bestaan rond het printen met cartridges, dus alles wat het leven een beetje gemakkelijker kan maken, moet een goede zaak zijn. Maar het gaat om veel meer dan dat! We delen veel van dezelfde waarden, zoals het bouwen aan een betere toekomst. Voor Epson gaat het erom vertrouwen op te bouwen via zijn producten, producten die gemeenschappen helpen groeien en bloeien. En voor mij gaat het erom anderen te inspireren om hun dromen te volgen, hoe groot of klein deze ook zijn.”
Voor de nieuwe tv-commercial en behind-the-scenes, neem een kijkje op hun YouTube-kanaal.