De benoemingen van deze nieuwe posities zijn er naar eigen zeggen op gericht een structurele bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van nieuwe producten en concepten en daarmee de internationale groei van Koninklijke Ahrend te versterken.
Tessa Bouwman (43) is vanaf 1 juli 2018 benoemd tot Marketing Director. Zij wordt verantwoordelijk voor de portefeuille Product Management, Marketing en Communicatie van Koninklijke Ahrend. Zij zal in haar nieuwe functie de internationale merkstrategie, productontwikkeling en marketing van de diverse merken binnen Koninklijke Ahrend, waaronder Ahrend en Gispen, versterken. Hiervoor was zij onder andere actief als Marketing Manager bij Gispen, WE Fashion en Essenza Home. Bouwman neemt zitting in het Koninklijke Ahrend Management Team.
Eveneens per 1 juli 2018 werd Rob Keulemans (48) aangesteld als Digital Director. Rob gaat de digitale transformatie van Ahrend en haar merken verder richting geven. Koninklijke Ahrend wil de komende jaren fors investeren in nieuwe online services op het gebied van leasing, hergebruik, slimme kantoren en asset management. In dat kader is Keulemans tevens benoemd tot Managing Director van de ‘furniture as a service’ (leasing) activiteiten. Onder zijn leiding zal Koninklijke Ahrend het marktleiderschap op deze terreinen verder gaan uitbouwen. Keulemans is afkomstig van Leaseplan waar hij de functie van Chief Digital Officer bekleedde. Hij wordt lid van het Koninklijke Ahrend Management Team.
Daarnaast is Marck Haans (55) aangesteld als Head of Design. Hij heeft een brede ervaring in de industrie en heeft eerder met veel succes gewerkt in het Ahrend design team en tevens als designer bij Gispen. Haans gaat richting geven aan de designontwikkeling van de belangrijke meubelmerken Ahrend en Gispen.
Op de foto: Tessa Bouwman