KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Bedrijven»Ook ACCO Brands tempert verwachtingen voor Q3 en voor heel 2022
Bedrijven

Ook ACCO Brands tempert verwachtingen voor Q3 en voor heel 2022

14 oktober 20222 Min leestijd
5. acco brands canada headquarters
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Voor het derde kwartaal van 2022 verwacht ACCO een omzetdaling van 2-3% , wat neerkomt op een netto-omzet tussen $480-$490 miljoen. In het derde kwartaal van 2021 rapporteerde ACCO een omzet van $527 miljoen en een aangepaste winst per aandeel van $0,33. Met name de negatieve gevolgen van de oorlog in Ukraine drukten de Europese cijfers, die zo de hele omzet van het bedrijf verlaagde.  ACCO’s aandelen daalden direct na het nieuws op 13 oktober met ongeveer 7,5%.

Voor het hele jaar voorspelt ACCO nu een omzet van $1,94-$1,98 miljard, nog altijd een stijging van 2% ten opzichte van 2021. Dit in tegenstelling tot de vorige prognose uit augustus, die uitkwam op een groei van 4-6% .

Boris Elisman, CEO van ACCO, over de lagere vooruitzichten: “Ons Noord-Amerikaanse segment zag in het derde kwartaal over het geheel genomen een betere back-to-school verkoop, positieve return-to-office trends en een verbeterde merkpositionering. Deze verbeteringen werden echter meer dan tenietgedaan door een voorzichtiger inkoop door retailers.

“In Europa hebben de huidige energiecrisis en de aanhoudende inflatie voor een moeilijker macro-economisch klimaat gezorgd, met negatieve gevolgen voor de omzet en winst in ons EMEA-segment. Deze factoren deden de dubbelcijferige omzet- en winstgroei in ons internationale segment teniet.”

Ook wees ACCO ook op ongunstige wisselkoerseffecten. Tussen juli en september daalde de euro met 17% ten opzichte van de Amerikaanse dollar, terwijl het pond sterling met 6% daalde en sindsdien verder is gezakt.

Elisman voegde daaraan toe: “Hoewel er op korte termijn macro-economische uitdagingen zijn, zullen de kracht van onze balans en ons vermogen om een robuuste vrije kasstroom te genereren ACCO Brands in staat stellen om met succes door de huidige economische onzekerheid te navigeren. We hebben onmiddellijk maatregelen genomen om de winstgevendheid en vrije kasstroom te beschermen door het aannemen van personeel te beperken, voorraden te verminderen en uitgaven en investeringen te beperken. Ons strategisch transformatieplan om ons meer te richten op consumenten, merken en technologie blijft intact en wij geloven dat het ons in staat zal stellen om duurzame autonome omzetgroei en margeverhoging te realiseren als de economie verbetert.”

Vorige artikelJalema viert 75-jarig jubileum
Volgende artikel B-Tech AV Mounts en Neomounts bundelen krachten in Global Mounts Group

Gerelateerde berichten

office centre

Onafhankelijk onderzoek naar beleid Office Centre: ex-bestuurders kritisch op gang van zaken

Pand Gerson

Gerson Kantoorspecialisten: Van papiergroothandel naar leverancier van alle kantoorbenodigdheden én service

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!