KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»Hoe verder?
Achtergrond

Hoe verder?

22 december 20222 Min leestijd
02
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Wat hebben we drie rare jaren achter de rug. De ene crisis was nog niet achter de rug (corona) of de volgende kwam alweer ons leven binnen (oorlog in Oekraïne) 

Onlangs vroeg een leverancier me of ik hem een overzicht kon geven van de ‘uitdagingen’ die er in het distributiekanaal van office supplies op dit moment spelen. Had ik daar een paar jaar geleden nog diep over moeten nadenken, nu kon ik, zonder na te denken, een top-11 lijstje uit de mouw schudden. En als ik even langer zou nadenken, kon dat zo maar een top-20 lijst worden. Ik heb ze hieronder voor u op een rij gezet.  

  • Inflatie; hoe verwerk je de prijsverhoging?; 
  • Zorgen over kopersstaking door inflatie; 
  • Hoge energiekosten, probleem voor retail en voor producenten; 
  • Problemen in de logistiek, out of stock van producten; 
  • Personeelstekort, hoe kom je aan goede mensen en hoe houdt je ze?; 
  • Wat moet je met de terugbetaling staatssteun en uitgestelde belastinggelden?; 
  • Toenemende druk van online aanbieders en platformen als Bol en Amazon; 
  • Teruglopende omzet traditionele markt voor kantoorartikelen. Welke productgroepen moet je toevoegen om ook in de toekomst succesvol te blijven; 
  • Vergrijzing, kun je je bedrijf/winkel nog wel verkopen aan een derde of aan de volgende generatie?; 
  • Branchevervaging; wat te doen als ‘jouw’ producten ineens veel goedkoper elders worden aangeboden? 
  • Angst voor recessie. 

Is het dan alleen maar kommer en kwel wat ons (mogelijk) te wachten staat? Zeker niet! Zoals Johan Cruijff zei; ieder nadeel heb z’n voordeel. En dat geldt hier zeker. Want de personeelsschaarste van dit moment betekent dat werkgevers streven naar efficiency én gelukkige medewerkers. Als vakhandel kun je daar op inspelen door producten aan te bieden die de efficiency verhogen, gecombineerd met artikelen die werknemers blij maken. Denk aan een zit-sta bureau op de zaak of  een goede thuiswerkplek. Ik blijf het zeggen, voor inventieve ondernemers biedt elke markt en elke situatie volop kansen. Ik wens iedereen hier dan ook veel succes, wijsheid en creativiteit toe in 2023! 

Joost Heessels 

Vorige artikelSchneider investeert in geautomatiseerd magazijn voor kleine onderdelen
Volgende artikel Nieuwe verkoopdirecteur Quantore

Gerelateerde berichten

Omzet Bic in stationery groeit 2,5 procent

Europese markt beperkt schade bij verkoopdaling BIC Human Expression

CB ziet omzet en resultaat dalen in 2024, maar investeert volop in vernieuwing

CB ziet omzet en resultaat dalen in 2024, maar investeert volop in vernieuwing

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!