Koninklijke Ahrend kondigt met de fusie van Ahrend UK en Techo UK de volgende stap aan in haar internationale groeistrategie. Vanaf 1 juli is het merk Techo volledig opgenomen in de wereldwijde bedrijfsnaam Ahrend. Met deze fusie bouwt Ahrend voort op het solide, efficiƫnte en betrouwbare erfgoed van beide ondernemingen. Door de krachten te bundelen, kan Ahrend niet alleen de klantbeleving verbeteren met een breder assortiment aan producten, maar ook met uitzonderlijke klantgerichte diensten voor zowel internationale grote klanten als de lokale dealermarkt in het Verenigd Koninkrijk.
Sinds de overname van Techo in 2005 opereren verschillende Techo-vestigingen al onder de naam Ahrend. In 2021 zijn negen landen in Centraal- en Oost-Europa ook overgestapt op de naam Ahrend. Het Verenigd Koninkrijk is de laatste Techo-vestiging die wordt samengevoegd met het bedrijf. De merknaam Techo blijft bestaan als productmerk en maakt zo onderdeel uit van het merkenportfolio van Koninklijke Ahrend, dat nu bestaat uit de internationaal erkende merken Ahrend, Gispen, Presikhaaf en Techo.
EugĆØne Sterken, CEO van Koninklijke Ahrend: “Onze one company-strategie en onze internationale groei vertegenwoordigen belangrijke mijlpalen voor Koninklijke Ahrend. Door wereldwijd onder Ć©Ć©n duidelijke merknaam te opereren en optimaal gebruik te maken van de sterke eigenschappen van Koninklijke Ahrend, maakt deze fusie ons tot een veelzijdiger en toonaangevender bedrijf in het Verenigd Koninkrijk. We beschikken hierdoor over een breder productportfolio, een sterker team en een hoger serviceniveau.”
Verbeterde klantbeleving
De fusie versterkt de klantbeleving en de marktpositie van Ahrend. Het bedrijf biedt uitzonderlijke, klantgerichte diensten aan zowel directe klanten als dealers in het Verenigd Koninkrijk. De fusie van Ahrend en Techo in het Verenigd Koninkrijk brengt het beste van beide werelden samen. Andy Barnard, die Techo de afgelopen jaren succesvol heeft laten groeien, neemt het roer van Ahrend UK over en biedt klanten hiermee de volledige capaciteit van beide assortimenten. Het streven van Ahrend is om het aantal resellers in het Verenigd Koninkrijk aanzienlijk uit te breiden. Ze hebben nu ook toegang tot de Qabin-collectie, de succesvolle pods die uitblinken op het gebied van circulair design, luchtstroom en akoestiek. Er is wereldwijd steeds meer vraag naar deze producten, nu steeds meer bedrijven het hybride werken omarmen.
Door de fusie wordt het Verenigd Koninkrijk de komende jaren een belangrijk groeigebied voor Ahrend. Daarom wil het bedrijf investeren in personeel en middelen om haar succes verder uit te breiden. Ahrend UK is op zoek naar mensen die zich willen aansluiten om in Londen en het Verenigd Koninkrijk samen verder te bouwen aan het merk Ahrend.