KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Redactie»Service
Redactie

Service

11 maart 20253 Min leestijd
Afbeelding 4
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Een man die ik nog nooit eerder heb gezien komt de winkel binnen met een stapel documenten, een perforator, plakbandapparaat, nietmachine, envelop en een balpen. “Heeft u een tafel waar ik even een kwartiertje aan kan werken?”, vraagt hij. “Ik moet wat documenten versturen naar de belastingdienst.” 

Ik wijs op de spullen die hij allemaal heeft meegenomen. “Was uw eigen tafel te zwaar om mee te nemen?” Hij kijkt mij met verbazing aan. “U doet toch aan post?”, vraagt hij met verbazing. Ik knik bevestigend. “U kunt hier brieven en pakketjes versturen”, zeg ik vriendelijk. “Wij doen echter niet aan tafels en stoelen, maar ik neem aan dat u die thuis heeft staan.” 

Nu is hij degene die knikt. “Het leek mij makkelijker om het allemaal hier te doen.” 

Hij loopt vanaf zijn eigen woning met een plakbandapparaat en perforator naar de boekwinkel om belangrijke formulieren te posten die hij ook nog moet invullen. Om daarna met al zijn spullen weer terug naar zijn eigen huis te lopen. Van welke kant ik het ook bekijk, ik kan nergens ook maar een klein beetje de logica ontdekken. 

“Het zou best wel een beetje service zijn”, zegt de man. “Een tafel om aan te werken.”

Service…. Het toverwoord voor mensen die iets willen wat totaal niet past binnen het concept van een winkel of iets verwachten wat alle redelijkheid te boven gaat.

“Sommige mensen willen misschien even op een hometrainer zitten als ze op hun beurt wachten”, zeg ik dan ook. “Ook daar beginnen wij niet aan, meneer.” Als antwoord schudt hij met zijn hoofd. “De meeste winkels hebben een tafel en stoel voor klanten die even iets moeten doen”, zegt hij geïrriteerd. 

Ik ga in mijn hoofd even naar de supermarkt, de kaaswinkel en de dierenwinkel en kom tot de conclusie dat ze alleen in het restaurant aan het eind van onze straat tafels hebben staan. Om aan te eten en niet om er je administratie te doen. “Dan gaat u toch even naar één van die vele winkels”, geef ik als geweldig advies. Ook dat is service, als je het mij vraagt. 

“Ik woon hier niet en weet ook de weg niet echt, daarom was ik blij dat ik uw winkel vond met een postagentschap. Ik woon zelf in Lelystad en daar kan ik bij de boekwinkel altijd rustig aan een tafel zitten om te werken.” 

Het verhaal wordt steeds gekker. Hij gaat dus met al zijn spullen naar een stad die hij niet kent om daar op zoek te gaan naar een tafel om aan te werken. “Dan had u het beter bij die boekwinkel in Lelystad kunnen doen”, zeg ik dan ook. De man zucht. “Daar hebben ze plotseling de tafel weggehaald. En bij mij thuis heb ik er geen tijd voor.” 

Een kwartier hier of een kwartier thuis, ik zie het verschil niet. 

Misschien gaat hij straks ook met een gasfornuis, een koekenpan en een klont boter naar de slager om er zijn gehaktballen te kopen. 

Eric Herni is eigenaar bij Boekhandel Eric Herni (The Read Shop Almere-Haven) 

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelZo zorg je voor voldoende privacy op kantoor
Volgende artikel Fredding, creatieve samenwerking tussen A fish named Fred en edding

Gerelateerde berichten

Dutch Label Store over e-commerce Sietse van der Meulen

Dutch Label Store over e-commerce

vulpen

Het verhaal achter …… De Vulpen

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!