KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Blog»Column Eric Herni: Pakketjes
Blog

Column Eric Herni: Pakketjes

21 november 20243 Min leestijd
Colmn Eric Herni: ''Plezier'' Hagelslag
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Als ik de telefoon opneem, vraagt een man of wij een half uur langer kunnen openblijven. Hij heeft pakketjes van Bol en MS Mode bij ons liggen maar is niet in staat ze op te halen binnen de openingstijden van onze winkel. 

Wij krijgen dit soort verzoekjes wel vaker en ik verbaas mij nergens meer om. 

Ik vertel dat wij na sluitingstijd naar huis gaan. In plaats dat ik een half uur langer moet openblijven, is het mijns inziens veel logischer als hij een half uur eerder stopt op zijn werk. Of op zijn vrije dag het pakket komt ophalen. Eventueel een familielid of een vriendelijke buur vragen om hem uit de brand te helpen. 

“U bent toch een postkantoor?”, sputtert de man tegen. ‘Dan moet je eigenlijk tot een uur of acht ’s avonds open zijn.” 

Ik vertel hem dat postkantoren iets zijn van voor zijn geboorte. Wij zijn een boekwinkel waarbij binnen onze openingstijden ook pakketten kunnen worden verzonden of opgehaald. 

“Waarom staat er in je winkel dan een balie met een heel groot bord van PostNL?” 

Boven onze wenskaartenmolens hangt een nog veel groter bord van Hallmark en toch denkt niemand dat wij een kaartenwinkel zijn. Ik zeg tegen de man dat hij best wel eerder naar huis kan als hij zoveel tijd heeft om te bellen. 

“Een beetje service zou wel lekker zijn”, bromt hij door zijn telefoon. 

“Dus jij vindt dat een stenen boekwinkel langer moet openblijven, speciaal voor al die mensen die hun spullen online kopen en nooit naar een echte winkel gaan?” Het blijft even stil aan de andere kant van de lijn. Ik vertel dat Bol van Albert Heijn is en dat die tot negen uur ’s avonds open zijn. MS Mode zit in Almere-Centrum en daar kan je tot 18:00 uur terecht. “Dicht bij je werk zal ook wel een winkel zijn met een postbalie. Dan laat je het daar toch bezorgen?” 

Het blijkt geen goed advies. Hij wil in zijn lunchpauze niet een pakketje ophalen. Dan moet hij eten. Net als ik dat wil als ik na sluitingstijd naar huis ga. 

“Kan je het dan misschien bij mij thuis bezorgen en die pakketjes in de papierbak gooien? Ik woon maar een kwartiertje van jullie winkel vandaan.” 

Ik moet er bijna om lachen, maar ben in eerste instantie best wel onder de indruk van de brutaliteit. “Je kan ook een paar euro extra betalen en het ’s avonds laten bezorgen”, zeg ik uiteindelijk. Bol heeft die optie en je kan – nogmaals – ook aangeven dat je het bij Albert Heijn wil ophalen.” 

“Dit helpt allemaal niet”, zegt hij boos. 

“Als je wil klagen moet je bij Bol en MS Mode zijn. Je spreekt nu met de boekwinkel.” 

Ik wil ook nog zeggen dat het opvallend is dat het retourneren van al die pakketten wél altijd blijkt te lukken binnen onze openingstijden. 

De man verbreekt echter de verbinding. 

Ik betwijfel of hij eerder naar huis gaat om die pakketjes op te halen. 

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelRAJA ondertekent overeenkomst met RE-ZIP voor de distributie van herbruikbare verzenddozen
Volgende artikel Paper Show 2025, dit mag je niet missen

Gerelateerde berichten

Hagelslag Eric Herni

Column Eric Herni: Ziel

Het is nooit goed of het deugt niet!

Column Peter Damman: Alles is veel leuker in Australië !

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

okt 7
16:00 - 21:30

BOP Awards uitreiking

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!