Zoek
Sluit dit zoekvak.
Zoek
Sluit dit zoekvak.

De markt voor commerciële kantoorbenodigdheden blijft moeilijk vanwege de veranderende arbeidswereld en de voortschrijdende digitalisering; dit is ook duidelijk te zien op Messe Frankfurt. In nauwe samenwerking met de papierwarenindustrie werd daarom besloten de commerciële kantoorbenodigdheden te concentreren bij Paperworld Middle East in Dubai. Tegelijkertijd zullen Ambiente en Creativeworld zich in Frankfurt concentreren op de segmenten Stationery, School en Creative, evenals op Office Design & Solutions met het gemarkeerde Future of Work-gebied.

De huidige marktontwikkelingen, structurele verschuivingen en de transformaties in de arbeidswereld – deze factoren blijven een uitdaging, vooral voor fabrikanten en leveranciers in de commerciële kantoorbenodigdhedensector. In Duitsland en Europa stagneert deze markt al jaren, vooral gedreven door de digitale transformatie. Als reactie op nieuwe marktvereisten breiden fabrikanten hun B2B-kantoorproductportfolio steeds meer uit door B2C-kantoorartikelen toe te voegen of door op zoek te gaan naar nieuwe distributiekanalen en afzetmarkten voor hun kantoorproducten. Paperworld Middle East in Dubai blijft als centraal handelsknooppunt tussen Azië, Europa en Afrika staan voor groeipotentieel voor kantoorbenodigdheden. „In zeer nauwe samenwerking met de sector identificeren wij op maat gemaakte nieuwe groeivooruitzichten voor onze al lang bestaande klanten in de commerciële kantoorbenodigdhedensector. We hebben daarom besloten om het internationaal relevante segment van commerciële kantoorbenodigdheden te concentreren op Paperworld Middle East – een gevestigd internationaal platform voor de papierwaren- en kantoorbenodigdhedenindustrie. Dienovereenkomstig zullen we ook onze internationale marketingmaatregelen op één lijn brengen”, zegt Philipp Ferger, Vice President Consumer Goods Fairs Messe Frankfurt.

Wel ruimte voor Future of Work

Op de toonaangevende consumentengoederenbeurzen Ambiente en Creativeworld in Frankfurt worden de segmenten Stationery en Creative verder uitgebreid en wordt het metathema New Work inclusief het segment Office Design & Solutions en het gebied Future of Work geïntensiveerd. Verkopers van stationery-assortimenten zoals wenskaarten, schrijfgerei en schoolbenodigdheden zijn thuis in de segmenten Urban Gifts, Stationery & School in hal 4.2 (Giving) en Global Sourcing in hal 10.0 bij Ambiente. Slimme kantoorinrichting en inrichtingsconcepten voor moderne werkomgevingen inclusief geoptimaliseerde akoestiek en ruimte-indeling vindt u bij Office Design & Solutions in hal 3.1 bij Ambiente Working. Creatieve productassortimenten voor de segmenten Hobby & Handwerk, Grafische Kunstenaars & Kunstenaarsbenodigdheden, Graffiti & Street Art en Handwerk & Textieldesign zijn te vinden bij Creativeworld in hal 1.
„Het metaonderwerp Nieuw Werk heeft nog steeds een enorm marktpotentieel , waar we ons bij Ambiente verder op richten in het segment Werken via Office Design & Solutions en het vakgebied Future of Work. Toegang voor exposanten tot nieuwe doelgroepen van kopers is hierbij relevant. We zullen dit aspect op Ambiente 2025 verder brengen met een bijbehorend programma, workshops en rondleidingen”, benadrukt Julia Uherek, Vice President Consumer Goods Fairs Messe Frankfurt. Als toonaangevende internationale consumentengoederenbeurs weerspiegelt Ambiente met zijn segmenten Dining, Living, Giving en Working de samensmelting van leefomgevingen en biedt het ook waardevolle synergieën voor exposanten en kopers door zich te concentreren op groeigebieden zoals Contract Business en HoReca. „Levensstijl en werkstijl lopen steeds meer in elkaar over en wij brengen vraag en aanbod in Frankfurt doelgericht bij elkaar“, vervolgt Uherek. Het Future of Work-gebied presenteert nieuwe oplossingen voor moderne werkomgevingen en geeft niet alleen nieuwe impulsen aan kantoorinrichters, maar ook aan vele andere doelgroepen zoals architecten, planners en commerciële eindgebruikers zoals hotels, de horeca en aanbieders van co- werkruimtes.

Paperworld Middle East in Dubai: succesvolle springplank

Door de aanbieder van commerciële kantoorartikelen samen te brengen op één locatie – Paperworld Middle East in Dubai – bieden wij focus en waardevolle efficiencywinst aan de internationaal opererende industrie. Leveranciers verwerven een waardevol voordeel door toegang tot een zeer aantrekkelijke markt met groeipotentieel. Marktvoorspellingen van branche-experts van het conferentieforum van vorig jaar bevestigen dat de industrie in deze regio de afgelopen jaren een toename heeft ervaren in de vraag naar gepersonaliseerde en op maat gemaakte, innovatieve kantoorbenodigdheden. De groei zal naar verwachting rond de 725,04 miljoen euro liggen. USD in het Midden-Oosten. Internationale leveranciers van commerciële kantoorartikelen zijn traditioneel zeer sterk vertegenwoordigd in Dubai en trekken jaarlijks professionele kopers uit meer dan 100 landen aan. Paperworld Middle East – dat sinds 2011 samen met Gifts & Lifestyle Middle East wordt georganiseerd – trok recentelijk 9.266 bezoekers uit 113 landen en 493 exposanten. Over het geheel genomen richt Dubai zich op ambitieuze economische groei, zoals bijvoorbeeld blijkt uit het Duitse Trade & Invest. Het emiraat streeft ernaar zijn economische kracht binnen tien jaar te verdubbelen, wat aantrekkelijke zakelijke kansen biedt voor bedrijven van over de hele wereld.
De volgende Paperworld Middle East vindt plaats van 12 tot 14 november in het Dubai International Convention & Exhibition Centre – Dubai World Trade Center. De twee beurzen Ambiente, Christmasworld (7 tot 11 februari 2025) en Creativeworld (7 tot 10 februari 2025) zullen in de toekomst tegelijkertijd in het expositiecentrum van Frankfurt blijven plaatsvinden, maar worden naar het begin verplaatst om ervoor te zorgen dat de beursdata gelijkmatig verdeeld zijn over februari.

X