LAC, opgericht in 1983, heeft een bijzondere technologie ontwikkeld die het mogelijk maakt inkt met een hoge viscositeit, op een afstand van maximaal 100 mm, rechtstreeks op driedimensionale objecten te printen. Met deze technologie ontwikkelt, produceert, verkoopt en ondersteunt het bedrijf industriële printsystemen voor auto’s, flessen met vloeibaar petroleumgas en veel meer.
In februari kondigde Ricoh haar nieuwe groeistrategie ‘RICOH Ignite’ aan. Het doel van deze strategie is om het klantenbestand uit te breiden door het aanbod van printtechnologie te verbreden. Al ruim veertig jaar ontwikkelt Ricoh inkjettechnologie, die tegenwoordig niet meer alleen wordt ingezet voor het printen in kantooromgevingen, maar ook voor commerciële en industriële printtoepassingen op verschillende gebieden, waaronder lifestyle. Ook zijn er steeds meer mogelijkheden voor ‘display printing’ en ‘applied printing’, waarbij processen en materialen gecombineerd worden om meer toegevoegde waarde te creëren voor klanten.
De investering in LAC is onderdeel van het Growth Strategy Plan van Ricoh. Door de inkjettechnologie van LAC te combineren met de technologie van Ricoh, creëert Ricoh meerwaarde voor haar klanten. Daarnaast is Ricoh van plan om het assortiment van LAC via het eigen netwerk ook in andere regio’s op de markt te brengen.